.

.

.

הנגשת אתרים והשפעתה על תוצאות השיווק

הנגשת אתר האינטרנט שלכם מבטיחה שגם אנשים עם מוגבלויות יוכלו להשתמש בו באופן המלא ביותר וליהנות מחוויה טובה. בואו נראה כיצד הנגשת האתר משפיעה על השיווק ועל הרחבת מעגל המשתמשים והלקוחות.

הנגשת אתרי אינטרנט נועדה להסיר מחסומים שעשויים למנוע מאנשים גישה לאתר שלכם ולתוכן המוצג בו, בלי קשר למוגבלויות השונות, שיכולות להיות קבועות או זמניות, חזותיות, שמיעתיות, מוטוריות, חושיות או קוגניטיביות, ולהקשות על הגולשים להשתמש באתר שלכם.

השפעת הנגישות האינטרנטית על השיווק

נגישות לאינטרנט נדרשת על פי חוק. לכן, יצירת אתר נגיש תמנע מעבר על החוק, ותעניק לכול המשתמשים הזדמנות שווה וסיכוי הוגן לגלוש בין דפי האתר שלכם. 

ההנגשה משפיעה על פעילות השיווק במספר דרכים, כגון:

לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי, בשנת 2021 כ-1.017 מיליון איש הם עם מוגבלויות. מחקר בריטי מ-2016 מצא ש-71% מהלקוחות המתמודדים עם מוגבלויות, יעזבו אתר אינטרנטי שאינו מונגש. כלומר, יצירת אתר נגיש לכולם תאפשר לכם להיות חלק משוק שאתם כנראה מחמיצים.

עיצוב האתר לפי תקני הנגישות כרוך בארגון תכנים בהיררכיה באמצעות תיוג הכותרות; ניווט ברור; הוספת טקסט חלופי לתמונות, הוספת כתוביות לסרטוני וידאו ועוד. הקפדה על הנחיות כאלה ואחרות תשפר גם את ההיבטים הקשורים לקידום האתר (SEO) ותאפשר לכם להגיע לקהל רחב יותר.

ניתן להשתמש היום בתוסף נגישות נגיש אקספרס, איכותי ומתקדם. תוסף זה מעניק לאתר תכונות ומאפיינים ייחודיים שהופכים אותו לאתר נגיש ברמה גבוהה ביותר. 

פעולות נוספות שיעזרו להפוך את האתר שלכם לנגיש כוללות הוספת טקסט חלופי. הכוונה היא לטקסט המתאר במדויק את התוכן החזותי המוצג באתר. הטקסט עוזר לתמונות ׳להיראות׳ על ידי משתמשים עם ליקויי ראייה או מוגבלויות קוגניטיביות. טקסט חלופי שכולל גם מילות מפתח, יכול להגביר את הרלוונטיות של הדף ולשפר את הדירוג שלו במנועי החיפוש. 

אתרים ידידותיים הם אלה המאפשרים למשתמשים לנווט באתר גם באמצעות המקלדת ולא רק עם העכבר. למשל, באמצעות לחיצה על שיפט+טאב במקלדת ניתן לנווט באתר. גישה באמצעות קיצורי מקלדת לכול תכני האתר, תהפוך את האתר שלכם לנגיש, הן למשתמשים המסתמכים על ניווט במקלדת והן לאלה המשתמשים בעכבר או במסך מגע.

היכולת לקרוא את התוכן על המסך מושפעת מניגודיות נכונה בין הצבעים השונים, במיוחד כשמדובר באנשים עם לקויות ראייה, כמו עיוורון צבעים. כשרמת הניגודיות בין צבע האותיות לצבע הרקע היא פחותה (כמו טקסט אפור על רקע לבן), קריאת הטקסט הופכת למאתגרת, אפילו למשתמש הממוצע. לכן חשוב לבחור בצבעים מנוגדים שמאפשרים להבחין בקלות, למשל בין הטקסט לקישורים, ובו בזמן לוודא שהשימוש בצבעים אינו השיטה היחידה להעברת המידע, כי זה יגביל את הנגישות לאנשים עם עיוורון צבעים.