במידה ואתם חברה לקידום אתרים אתם בטח יודעים את החשיבות הגדולה של ה- SEO. מלבד העובדה שחשוב לדעת איך להקנות לאתר לקבל דירוג גבוה בחיפוש בגוגל, לקבל יותר חשיפות וכניסות לאתר שאתם מקדמים, להעפיל על המתחרים ולמשוך יותר לקוחות, בשביל להיות מקצוענים חשוב לבצע פגישות עם הלקוח ולעדכן אותו בביצועי הקידום. קשר וחיבור ישיר עם הלקוח חשובים להצלחה המשותפת. בשביל שהפגישות יהיו פרודוקטיביות ומעניינות יותר אספנו לכם מספר טיפים שימושיים.

כיצד להפוך פגישות ליותר פרודוקטיביות ומרתקות?

פגישות הן לא עניין אהוב עבור רבים, אך בכמה צעדים פשוטים ניתן להפוך אותן להרבה יותר מוצלחות ומרתקות עבורכם ועבור הלקוח שלכם.

  1. תשקיעו קצת יותר בנראות ובתחכום הפגישה- בשביל לבלוט על אחרים, מלבד מצגות מושקעות וכיבוד טעים תכניסו כמה גאדג'טים מעניינים כמו מחשב נייד טאץ' או משקפי מציאות מדומה.
  2. התחילו מהסוף להתחלה- תקבעו את היעדים והמטרות שאתם רוצים להגיע אליהם במהלך הפגישה. תפרקו אותה לגורמים ותדונו על כל נקודה בנפרד.
  3. תקבעו סדר יום ותפיצו אותו מבעוד מועד- בשביל להגיע מוכנים לפגישה, חשוב להכין את הדברים מראש ולא להשאיר הכל לרגע האחרון. זוכרים, מקצועיות היא מילת המפתח בתחום!
  4. תחזרו אחרי סעיפי הפעולה שכתבתם לאחר סיום הפגישה- בשביל להבין יותר טוב את עיקרי הפגישה ואת המשימות שצריך לבצע, תחזרו על הסעיפים והפרטים הקטנים שוב. בצורה כזאת תזכרו את המשימות בקלות יותר.
  5. תחליטו על תהליך קבלת החלטות ברור מראש והיצמדו אליו כקבוצה במהלך הפגישה- הכי נכון יהיה להקשיב לדעה של כל אחד ולקבוע עד שלושה משתתפים שיחליטו את ההחלטה הסופית. כך תיצרו מצב שקבוצת מקבלי ההחלטות לא תהיה בידי בן אדם אחד (אם אין לכם כוונה שתהיה כזו), וגם שלא תהיה קבוצה גדולה מדי של מקבלי החלטות, מה שיכול ליצור חילוקי דעות וויכוחים מיותרים.
  6. תקפידו על פגישות קצרות וממוקדות, בנושא אחד בכל פעם- פגישות ארוכות מאוד מתישות וחלק מהמשתתפים לא יצליחו להישאר איתכם בקו המחשבה לאורך זמן. תפצלו את הפגישות לפגישות קצרות וממוקדות, שיהיו קלות ונעימות יותר וישאירו את כולם בפוקוס.
  7. עודדו השתתפות על ידי מתן הזדמנות לכולם לדבר (גם אם אתם צריכים להסתובב בחדר)- חשוב לשמוע את דעתם של כל המשתתפים בנושא. תנסו להיות יצירתיים ולגרום לכולם להגיד דברים, לא לקטוע אנשים ולא לתת את הפוקוס רק לאנשים דומיננטיים.
  8. ודאו שלכל המשתתפים יש את אותו המידע לפני הפגישה- כמו בסעיף השלישי, תהיו מוכנים מראש ותפיצו את המידע הרלוונטי מבעוד מועד. קבצים שצורפו למייל הם כלי מאוד אפקטיבי.
  9. וודאו שאתם מסכמים את הפגישה ומוסיפים הבהרות- סיכומים, הבהרות וסדר יתרמו להתנהלות האפקטיבית שלכם ומחשבה בריאה.