בימינו, נוכחות מקוונת חיונית לכול עסק, אפילו לחנויות פיזיות שלא מנהלות מסחר אלקטרוני. יצירת אתר לא אמורה להיות קשה מאוד, במיוחד עם הכלים הרבים לבניית אתרים הזמינים באינטרנט. עם זאת, חשוב לבנות את האתר כך שכל לקוח פוטנציאלי יוכל להתמצא ולהשתמש בו בקלות.

למעשה, בניית חנות וירטואלית באינטרנט אמורה לקחת בחשבון מספר תכונות חשובות, כגון:

הנה 4 עקרונות עיצוב חשובים לבניית אתרי חנות תחרותיים:

בחירה נכונה בשם הדומיין (TLD – Top-Level Domain)

בחירת שם הדומיין חשובה לא פחות מבחירת המיקום הפיזי של החנות שלכם. כדי למשוך צרכנים לאתר שלכם, לספק אמינות לעסק שלכם ולהגדיל את המודעות החיובית למותג שלכם, מומלץ לבחור בשם דומיין התואם את שם העסק שלכם.

שם דומיין טוב תורם משמעותית ליצירת תנועה לאתר שלכם, שבתורה תניב יותר מכירות. כתובת אינטרנטית כללית, לא מעוררת אמון במותג, אבל בחירה בשם דומיין מהרמה הראשונה (כמו: co.il., com או org), תגרום לעסק שלכם להיראות אמין, מהימן ומקצועי מהרגע הראשון.

בניית אתר רסְפּוֹנְסִיבִי לניידים

רספונסיביות לטלפונים ניידים היא קריטית לבניית אתר יעיל. אנשים מבלים שעות רבות ביום בטלפון הנייד שלהם, ורבים מהם מבצעים את כל הקניות המקוונות שלהם באמצעות המכשיר הנייד. מיותר לציין שהאתר של העסק שלכם חייב להציע גם למשתמשים בניידים חוויית משתמש חיובית.

אם לקוח פוטנציאלי ינחת באתר ויתקשה לנווט בו במכשיר הנייד שלו, הוא כנראה ייטוש אתכם לטובת המתחרים.

בניית אתר חנות שניתן לנווט בו בקלות

אתר קמעונאי פשוט וקל לניווט, מאפשר לצרכנים למצוא במהירות את מה שהם מחפשים. אין שום תועלת במוצר או בשירות פנטסטי, אם תהליך החיפוש, שאמור להוביל לרכישה, הוא איטי ולא קל למעקב.

בניית אתרים בעיצוב אישי צריכה לקחת בחשבון עיצוב אתר שניתן לנווט בו בקלות. כך ניתן לצמצם את שיעורי היציאה מדף הכניסה, להאריך את משך השהייה של המבקרים, ולגרום לרכישות רבות יותר של מוצרים או שירותים.

אם צרכן נתקל בקשיי ניווט, הוא כנראה יעזוב ויחפש את מבוקשו במקום אחר. בחירה באלמנטים עיצוביים המקלים על צרכנים למצוא את מה שהם מחפשים, היא המפתח לחנות מקוונת מצליחה.

מיקום פרטי הקשר שלכם בחלק העליון והקבוע

אם העסק שלכם תלוי בכך שאנשים יוכלו ליצור קשר אתכם או עם צוות המכירות, מקמו את המידע הזה במקום שבו ימצאו אותו בקלות.

פרטי הקשר שלכם צריכים להיות גלויים לעין, רצוי בחלקו העליון של ׳דף הבית׳. בדרך זו, המבקרים לא יצטרכו להתחיל לחפש את מספר הטלפון או הכתובת שלכם כשירצו ליצור אתכם קשר.