.

.

.

מה יהיה מקומה של הבינה המלאכותית בעולם השיווק?

אם לרגע נצא משאלת המיקרו ונסתכל על הנושא מהשקפת המאקרו, הרי שהבינה המלאכותית בכללותה נועדה לייעל ולקצר תהליכים.

ישנם יישומים שכבר יודעים לבנות אתרים ואפליקציות בזכות 'פרומפט' אחד. ישנם יישומים שיודעים לצייר איורים מרשימים, וישנם שכותבים מאמרים מפורטים ואפילו עם אפשרות לבחירת נימת הכתיבה (כתיבה צינית, כתיבה אינפורמטיבית, כתיבה בלוגרית).

אם כך הדבר, האם ה-AI יוכל לקחת את המושכות ולהקים קמפיינים? לנהל אתרים? להקים מודעות וקופי חדש ברשתות החברתיות? כאן מקומנו להביא את צפירת ההרגעה; כל בעל ובעלת עסק יודעים ששיווק דיגיטלי נובע ממלאכה קשה, מאתגרת, ופעמים רבות היא מתבססת על ניסוי וטעיה.

צריך להבין את העסק, להכיר לא רק את תחום עיסוקו, כי אם את מהותו. לחשוב כמו בעל העסק, ולתרגם זאת לאסטרטגיה וממנה למעשים.

מן העבר השני, הרי שאי אפשר להתעלם מן העובדה שישנם יישומי AI שיודעים להכין קמפיינים בתוך מספר שניות או לכל היותר דקות בודדות.

היכן הבינה המלאכותית אם כן נכנסת אל חיינו כמשווקים? או שאולי נשאל את עצמנו – היכן אנו נכנסים ל'חייה' של הבינה המלאכותית?  

בעל תפקיד אחד שהופך ל'מפלצת עם מספר ראשים'

סוכנות שיווק יכולה להיות מורכבת ממחלקת SEO, מחלקת PPC, מחלקה העוסקת בסושיאל אל מול מחלקה העוסקת במנועי החיפוש, מחלקת תוכן ומחלקה גרפית.

לראות עינינו, וכפי שאנו מלמדים זאת בקורס הבינה המלאכותית של מכללת הורייזון, ה-AI לא עתיד להחליף את אנשי השיווק, אך עלינו להשכיל וללמוד כיצד להפוך את הבינה המלאכותית לכלי עזר בידינו, בטרם יתהפכו היוצרות.

האם בעוד שנה? ייתכן שגם בעוד 5 שנים; מה שבטוח הוא שבשלב מסוים אותו משווק שהתמחה בגוגל בלבד, יוכל להקים קמפיינים במהירות הבזק ברשתות החברתיות, ועם ידע מצומצם בלבד. אותו איש שיווק יוכל לייצר תמונות, לייצר קופי ואפילו גאנטים ותוכניות עבודה ואסטרטגיות שלמות, וכל זאת בתוך מספר דקות.

כמנהלי שיווק יהיה בידינו הכוח להפוך לסוכנות שלמה המתופעלת על-ידי אדם אחד בלבד.

גישור על פער מקצועי וקיצור זמני פעילות

עם בואה של הבינה המלאכותית אל חיינו, הרי שהיא הביאה עמה שתי בשורות עיקריות: היא מגשרת על הפערים המקצועיים הנדרשים בכל תחום ותחום. ולצד זאת, היא מקצרת באופן משמעותי ואפילו דרמטי את זמני הפעילות והעבודה הנדרשים.

ניקח כדוגמה את עולמות העיצוב הגרפי ובהם המשווק היה מזמין עיצוב מן המעצב, שולח אל הלקוח, מקבל פידבקים, משיב את העיצוב אל המעצב וחוזר חלילה. דמיינו את קיצור הזמנים המדהים שיתממש ולו בזכות אותו משווק שיצר סקיצות גרפיות לאינספור, ושלח את כולן לאישורו של הלקוח.

Midjourney או Stable Diffusion הם רק חלק מן ה-Generative AI שכולים לייצר נכסים גרפיים על פי דרישה. סט הכלים שיעמוד לרשות המשווק יהיה אינסופי, ועם אפשרויות טכנולוגיות שכיום נשמעות כמו חלום, ומחר כבר יהפכו למציאות. 

 

דוגמה נוספת היא שירותי AI המקימים את הקמפיינים עבור המשווקים. כל משווק יודע עד כמה תחילתו של פרויקט מלווה בעבודה ממושכת הכרוכה במחקר שוק, הכרת המוצר, חקר מתחרים, קריאייטיב, הקמת הנכסים וכיוצא בכך.

הבינה המלאכותית תוכל לייצר את כל אלו בתוך זמן קצר, ולכל הפחות, לייצר בסיס לתחילתה של העבודה בפועל.

היכן הבשורה?

הסברה הרווחת היא כי ארגון שלא ישכיל להסתמך על AI בשנים הקרובות, יימצא עצמו די מהר משתרך מאחור ועובר ממצב של ביסוס כלכלי להישרדות כלכלית. בארה"ב החברות המובילות דנות כמעט באופן שבועי על השפעותיו של ה-AI ושילובו והטמעתו בפעילות העסקית השוטפת.

קמפיינרים ומשווקים שישכילו להתמקצע בעולמות הבינה המלאכותית, יוכלו לרתום אותה ככלי עזר מקצועי שאין שני לו.

קיבולת הלקוחות תעלה מבלי לפגוע באיכות הביצוע. עבודתו של המשווק תישען בעיקרה על אסטרטגיה, ומבלי שיידרש ל'עבודה שחורה' הנוגסת מתקציב הזמן.

הכירו את הבינה המלאכותית, למדו אותה. אל תחששו מפניה. ברגע שבו תהפכו אותה לכלי מקצועי עבורכם, הרי שאותו חשש שליווה אתכם עוד מימיו הראשונים של צ'אט GPT, יתפוגג וייעלם לו.

 

צריכים מקדם אתרים פרילנסר? פנו אלינו עכשיוו!