כמומחה לקידום אתרים, אתם כבר יודעים לבצע לאתרי תדמית ולאתרי מסחר אלקטרוני אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש. עם זאת, ישנן מספר דרכים שבהן תוכלו לייצר רווחים מאתרים מקודמים שאתם בונים בעצמכם ולהפוך אותם למקור הכנסה רווחי שלא תלוי ברצון של לקוח לשלם לכם ריטיינר חודשי עבור קידום האתר שלו ולא חשוף לסיכון שתאבדו את הלקוח בחודשים הראשונים של קידום האתר או בגלל שהוא החליט לחסוך את הריטיינר שלכם אחרי שהאתר הגיעו למיקומים גבוהים והתחיל לייצר עבורו הכנסות.

מכירת לידים במחיר עלות קבוע לכל ליד

מכירת לידים היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר לייצר רווח מאתר לידים. תעשיות רבות, כולל פיננסים, עריכת דין, בעלי מקצוע שונים, ביטוח ונדל"ן משתמשים במודל עסקי זה. אתם יכולים לגבות סכום כסף מסוים עבור כל ליד שנוצר דרך האתר שלכם. כדי למקסם את הרווחים שלכם, אתם יכולים להתמקד ביצירת לידים עבור תעשיות או שווקי נישה תחרותיים שמרוויחים סכומים גבוהים מכל עסקה שנסגרת.

מכירת אתרים מקודמים בשלמותם

אם אתם לא רוצים להתמודד עם הטרחה של מכירת לידים, תוכלו למכור את האתר כולו לעסקים שמאמינים שיש להם את הידע והכלים הנחוצים כדי לשמור על מיקומי האתר ולהמשיך לקדם אותו בעצמם. המשמעות היא שאתם מעבירים את הבעלות על האתר לרוכש אשר ידאג לייצור לידים ולתחזק את האתר. אתם יכולים להגדיר מחיר לאתר על סמך התנועה שלו, מספר הלידים שנוצרו וגורמים נוספים. היתרון של האפשרות של הצעת האתר בתור נכס דיגיטלי למכירה (קראו על זה כאן) זו הוא שאתם יכולים לייצר רווח גדול מאוד במכה, ללא צורך להמשיך לתחזק אותו מדי חודש.

השכרת האתר

אפשרות נוספת היא להשכיר את האתר למעוניינים לשלם תשלום חודשי. זוהי בחירה טובה אם אתם רוצים לשמור על בעלות על האתר אך עדיין להרוויח ממנו הכנסה קבועה. אתם יכולים להגדיר את דמי השכירות לפי מספר הלידים שנוצרו בכל חודש או סכום קבוע. היתרון בהשכרת האתר הוא שיהיו לכם הכנסות שוטפות מבלי לוותר על הבעלות.

החשיבות של ביצוע אופטימיזציה מתמדת של האתר למנועי חיפוש

בין אם תבחרו למכור לידים או להשכיר אותו, חשוב להמשיך לבצע אופטימיזציה מתמדת של האתר עבור מנועי החיפוש כל עוד הוא נמצא בבעלותכם. עבודת קידום אתרים חשובה לשמירה על דירוג האתר בתוצאות החיפוש וליצירת כמות הולכת וגדלה של לידים מדי חודש. עליכם לעקוב אחר ביצועי האתר באופן קבוע ולבצע את כל השינויים הדרושים כדי לשפר את דירוג מנועי החיפוש וחווית המשתמש שלו, לצורך העלאת אחוז ההמרה של האתר.

לסיכום

אם אתם מומחים מנוסים בתחום של קידום אתרים, אתם יכולים לייצר רווחים מהאתרים שלכם ולהפוך אותם לנכסים דיגיטליים גם בלי לגייס מראש לקוחות שעוסקים בנישות של אותם האתרים. על ידי מכירת לידים, מכירת האתר או השכרתו, אתם יכולים לייצר הכנסות שוטפות תוך שימוש בכישורי SEO שלכם, ללא צורך בשכנוע בעלי עסקים להתחיל לעבוד אתכם ולקחת סיכונים של תשלום ריטיינר חודשי במשך כמה חודשים ראשון, מבלי לקבל החזר על ההשקעה שלהם. ברגע שיש לכם אתר מקודם שכבר מייצר לידים רלוונטיים ואיכותיים, אין שום סיבה שמי שהלידים האלה רלוונטיים לו יסרב לשתף אתכם פעולה. והכי חשוב, גם אם האתר שלכם כבר הגיע לטופ והלקוח שקונה ממכם לידים מרוצה משיתוף הפעולה אתכם, תזכרו להמשיך לקדם את האתר כדי לשמור על הדירוגים שלו.