.

.

.

עוד דרך נהדרת לתרום ל-SEO של העסק

בעוד שבימים עברו הפייסבוק או טוויטר שידועה כיום בשם X, היו הזירות החברתיות היחידות בהן עסק יכול היה להופיע, הרי שהטיק טוק והאינסטגרם הביאו למהפכה של ממש.

יותר ויותר עסקים מביעים עניין ביצירתם והפקתם של סרטוני רילס וטיקטוק, שבאמצעותם יוכלו לפגוש בגולשים וגולשות שיביעו עניין בתוכן הסרטון ויהפכו את העסק ופעילותו לוויראליים ברשת. כך בתהליך הדרגתי, עסקים רבים מקימים לעצמם מעין 'אולפן הקלטות וצילומים' במשרד, עם פודקסטים מרתקים וכן סרטונים קצרים אך איכותיים, מבדרים ומועילים.

עתה נשים לרגע את הרשתות החברתיות בצד, ובואו נדבר על הנוכחות שלכם במנועי החיפוש. אם אתם שוקלים להקים אולפן במשרד ועודכם מתלבטים, דעו שבעקיפין תוכלו גם לתרום למאמצי הקידום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

הסוד טמון בחוויית המשתמש

אותו הסרטון שיצרתם לטיק טוק או לאינסטגרם? קחו עוד כמה רגעים והכינו לו גם גרסה במידות שיתאימו ל-youtube. זאת כיוון שמחקרים סטטיסטיים רבים מצביעים על כך שאתרים עם סרטוני יוטיוב מוטמעים נהנים מחוויית משתמש טובה יותר, ובאופן הדרגתי מפלסים את דרכם מעלה בתוצאות החיפוש.

בעולם הקידום כמו שבעולם הקידום, חשוב לציין שמדובר בניחושים ובהימורים מושכלים, אך נסביר את ההיגיון שעומד מאחורי הדבר: מנועי החיפוש שסורקים את האתר, מקבלים את הרושם כי התוכן המוצג לגולשים מגובה בסרטון ובכך מעניק חוויית משתמש טובה יותר. אלו הן כבר נקודות לזכות האתר אשר יכולות להשפיע על המיקומים.

לצד זאת, סרטון המוטמע באזור טקסטואלי באתר, למעשה מקל על הגולשים שכן גולשים רבים אינם ששים לקרוא מגילות תוכן ארוכות. הסרטון הוא מצג וויזואלי פלפלי המאפשר לקבל את כל המידע השיווקי באמצעות סרטון קצרצר. ואת מנועי החיפוש? לא מעניין אותם אם ראו סרטון או קראו טקסט, כל עוד הגולשים נהנים באתר, צורכים את המידע ושוהים בו זמן רב, הרי שהם משדרים סיגנלים של איכות ורלוונטיות לאלגוריתם של ענקיות החיפוש.

אל תשכחו לקשר אל עצמכם מתוך הרשתות

אתם מעלים סרטונים שהפקתם באולפן אל הרשתות החברתיות? זכרו תמיד בתיאור הסרטון להוסיף לינק ישירות אל אתרכם.

באינסטגרם אמנם הדבר לא אפשרי ולא ניתן לשלב קישור, אך ב-Youtube וודאי שתוכלו לשלב לינקים ובכך להעביר את הגולשים שפגשו אתכם דרך הסרטון, ישירות אל האתר. כך ניתן לעשות גם בפייסבוק, ולנצל רשתות חברתיות נוספות.

באופן הזה, אתם שולחים סיגנלים למנועי החיפוש שהאתר שלכם נוכח בזירות רבות נוספות – אתם למעשה מוכיחים שאתם עסק חי ובועט, עסק שנמצא בכמה וכמה מוקדים בו-זמנית, עסק שמדברים עליו ברשת.

איך ניגשים אל העבודה?

הקמתו של אולפן לא מוכרחה להצריך תפאורה רבה יתר על המידה, אך בהחלט מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום, ושיוכלו להמליץ לכם על מוצרים טכניים חשובים.

כך למשל חשוב להקפיד על מיקרופונים אלחוטיים איכותיים, טלפרומפטרים שיאפשרו לכם לקרוא את הטקסט מבלי שהגולשים יבינו שאתם למעשה קוראים מתוך הכתוב, מצלמות איכותיות ולווידאו בעל רזולוציה גבוהה, תאורה רציפה ואולי אפילו מסך ירוק שיאפשר לכם ליצור סרטונים יצירתיים במיוחד.