קידום אתרים בערבית
קידום אתרים בערבית

לעסקים שמחפשים מדריך מקיף לביצוע תהליך קידום אתרים בערבית, מדריך זה עונה על כל השאלות שאתם עשויים לתהות לגביהם. עם התובנות של סוכנות שיווק דיגיטלי, עם שנים של ניסיון בתחום בניהול קמפיינים לקידום אתרים בערבית, אתם מקבלים ליווי יעיל לתהליך השיווק שלכם לקהל יעד דובר ערבית. 

אם אתם זקוקים לסיוע בתהליך, אל תהססו לפנות אל המומחים בתחום על מנת להרכיב תוכנית קידום אתרים בערבית שתסייע לחברה שלכם לשפר את האסטרטגיה של שיווק באינטרנט בערבית.

הזדמנויות עסקיות נרחבות

הערבית של גוגל מהווה את אחת מהזדמנויות השיווק המנוצלות ביותר ברשת. מומחי קידום אתרים בקיאים בדירוג בעמוד הראשון של גוגל, מילות מפתח בערבית שיש להם ערך גבוה בתעשיות רבות. 

משווקים אזוריים נוטים להתמקד בשיווק ברשתות החברתיות ובשיווק משפיענים, אבל מתעלמים מאחת השיטות הטובות ביותר להתייצב מול לקוחות שמחפשים באופן פעיל את מה שהם מציעים. 

האמת היא שההזדמנויות העסקיות שמגיעות מחיפוש בגוגל בערבית כל כך ברורות, עד שעסקים רבים מתחילים עסקים חדשים בשתי נישות שהם יודעים עליהן מעט, ובתוך פרק זמן קצר מגלים שהם שולטים במיקום העליון ברוב מילות המפתח בתעשיות האלה.

הבנת התרבות הערבית

לפני שמתחילים קמפיין שיווק דיגיטלי בעולם הערבי, חשוב להבין את היעד הדמוגרפי והתרבות הערבית. 

הבנה זו חשובה גם לתהליך קידום אתרים בערבית, כדי להבין איך לבחור את המיקוד הנכון עבור מסעות הפרסום שלכם, ולחסוך זמן וכסף על ידי מיקוד מאמצי קידום אתרים בינלאומי במה שסביר שיניב עבורכם החזר השקעה נאות.

צרכנים ערבים

לפני ביצוע קמפיין שיווק באינטרנט בערבית, חשוב להבין את הצרכנים הערבים. תכונות המפתח שכדאי לזכור לגבי צרכנים ערבים הן:

התמקדות בתנועה שממירה

בשל התחרות המוגבלת בתעשיות רבות בשפה הערבית, יש מילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה, שפחות קשה לדרג אותן. בהתאם לאסטרטגיית קידום אתרים בערבית שמותאמת לאתר שלכם, יתכן שלא יהיה מומלץ למקד למילות מפתח על סמך נפח החיפוש בלבד, אלא למקד מילות מפתח על סמך כוונת המחפש.

בדרך כלל, יש להתחיל בשימוש במילות מפתח שמתואמות עם כוונה לבצע פעולת המרה כלשהי כמו הרשמה, קנייה, הגשת שאילתה וכן הלאה. עם כיסוי מספק של סוגים אלו של מילות מפתח, ניתן למקד גבוה יותר, ולבצע תהליך קידום אתרים בערבית שממוקד בנפח חיפוש מילות מפתח בערבית עם פחות מיקוד המרה בכוונת החיפוש של הגולשים.

מחקר מילות מפתח בערבית

מחקר מילות מפתח בערבית דומה למחקר מילות מפתח בעברית, עם כמה מגבלות והשלכות ייחודיות להבנה. רוב הכלים לגילוי מילות מפתח, כמו מתכנן מילות המפתח של Google Ads או תוכנות אחרות, פועלים במידה מסוימת למחקר מילות מפתח בערבית, אבל עשויים להיות להם מגבלות מסוימות, שחשוב להכיר. 

מומחי קידום אתרים בערבית מבצעים מחקר מילות מפתח תוך שימוש בכלים המתקדמים, עם התאמה להשגת המטרות העסקיות שלכם.

תגיות כותרת ותיאורי מטא בערבית

כמו קידום אתרים בינלאומי בשפות אחרות, תגיות כותרת ומטא תיאורים מותאמים חיוניים לדירוג הולם בשפה הערבית. לצד הקפדה על מחקר מילות מפתח שמתבצע בגישה מקצועית, אופטימיזציה של הכותרות והתיאורים באתר שלכם בערבית כמעט זהה לתהליך שמתבצע באתר בעברית. 

יש לוודא שמילת המפתח הראשית שלכם נמצאת בכותרת העמוד, ולהציג חלק ממילת מפתח תומכת משנית אם ניתן לבצע משימה זאת מבלי לגרום לכותרת להיראות לא טבעית. תיאורי מטא צריכים להכיל קריאה לפעולה בערבית וגרסאות של מילת המפתח הראשית. מגבלות התווים עבור כותרות ותיאורי מטא בערבית זהות למגלות התווים בעברית.

תוכן בערבית

אין ספק שתוכן בערבית, שכתוב היטב, יוביל תנועה מרובה לאתר, יותר מכל גורם דירוג אחר. למה? כי התחרות בין מילות מפתח רבות במזרח התיכון נמוכה במיוחד, כך שרק על ידי תוכן ערבי איכותי באתר שלכם, סביר להניח שחלק ממנו ידורג עבור שאילתות חיפוש של מילות מפתח ארוכות זנב. 

מומחי קידום אתרים בערבית בקיאים בדירוג מילות מפתח רבות בתעשייה, עם תוצאות של מיקומים מובילים עם פחות מחמישה קישורים לאתר, והרבה תוכן ערבי איכותי. 

מכיוון שלתעשיות רבות יש מתחרים מעטים שמבצעים אופטימיזציה למילות מפתח בערבית, רק אם האתר יכלול הרבה תוכן סביב נושאים בתעשייה זו, ניתן יהיה לדרג תחומים רבים. חשוב להבין שאין להתעלם מגורמי דירוג אחרים כמו בניית קישורים, מהירות טעינת אתר וגורמי אופטימיזציה חשובים אחרים בדף, אבל אפשר להשיג תוצאות מעולות עם שיווק באינטרנט של תוכן בערבית.

קידום אתרים בערבית עם התאמה למכשירים סלולריים

חשוב להבין ש-90-95% מהתנועה המקוונת שמגיעה מהעולם הערבי, מתבצעת דר מכשירים סלולריים. משווקים רבים טועים כשהם ממקדים את רוב מאמצי קידום אתרים בערבית באתר עבור קהל שגולש במחשבים נייחים, כאשר במקרים רבים צרכנים אלו מהווים פחות מחמישה אחוזים מהקהל שלהם. 

יש להתמקד בהפיכת הגרסה הערבית של האתר לקלה, עם טעינת עמודים מהירה וקלה לשימוש. חשוב להבין שתרגום מכונה באתר עלול להזיק לאלמנטים באתר סלולרי בערבית, מה שעלול להקשות על משתמש להמיר או לבצע רכישה מהמכשיר שלו. 

התרגום הנכון וסגנון ה-CSS עבור דפים בערבית, צריכים להתבצע על ידי דובר ערבית שפת אם, שהוא חלק מצוות קידום אתרים בערבית.