.

.

.

תארו לעצמכם שאתם עורכים קניות בסופרמרקט המועדף עליכם. אתם חולפים על פני מדפים עמוסים באינספור פריטים, אבל מה שמושך את עיניכם הם עוגיות השוקולד הייחודיות. אתם מושיטים יד, לוקחים את החבילה, והיא נכנסת ישר לעגלה שלכם. עכשיו, דמיינו את הסצנה הזו בעולם הדיגיטלי, אבל במקום סופרמרקט ענק, יש לכם את כל האינטרנט לרשותכם כאן עולה הצורך באופציה של שיווק דיגיטלי ממוקד, וזה בדיוק כמו העוגיות האלה, שאי אפשר לעמוד בפניהן והן ממש ממוקמות מול העיניים שלכם כשאתם מחפשים משהו טעים. 

 

כשאתם משוטטים באינטרנט, ומודעה צצה עבור זוג הנעליים החמוד הזה שראיתם או הספר שרציתם לקרוא? זה לא צירוף מקרים; זה שיווק דיגיטלי ממוקד בפעולה. זה קצת כמו שיהיה לנו עוזר אישי דיגיטלי שיודע מה אנחנו אוהבים ומתי סביר להניח שנקנה. לשם כך מבצעים בתחילת הדרך בניית אתרים לעסקים באמצעות אנשי מקצוע מובילים שקוראים מראש את המפה ולכן ממליצים לבעלי העסקים איזה אתר אינטרנט יהיה הטוב ביותר עבורם, מה הוא יכלול וכיצד הוא יעוצב. 

שיווק דיגיטלי ממוקד מטרה 

שיווק דיגיטלי בדרך זו היא האסטרטגיה שבה עסקים מתאימים אישית את המודעות שלהם לקהל מסוים על סמך העדפותיהם והיסטוריית הגלישה שלהם. סביר יותר שלקוח ימשך למודעה על משהו שהוא מעוניין בו. במקום לשלוח מודעות גנריות לכולם, עסקים שולחים מודעות מותאמות אישית לפלח שוק שהוא קהל היעד המתאים ולכן יש להם סיכוי גבוה יותר להפוך ללקוחות. זה כמו לירות בול במקום לירות לכל הכיוונים.

 

ראיית הצורך של כל לקוח 

 

אדם נורמטיבי חושב איך המומחים של שיווק דיגיטלי יודעים מה אני רוצה או צריך?, במציאות העכשווית הפעילויות המקוונות מעניקות נתונים רבים לאנשי הדיגיטל . הם יודעים באופן מדויק מהם תחומי העניין שלנו והם מחברים את כל הרמזים כדי להעניק ללקוח את המוצרים הנחוצים לו בהתאמה מושלמת. זו הסיבה שבדרך זו הגולש מוצא את המוצרים הדרושים לו ולא מחפש אותם במקומות נוספים. 

 

פרסום עכשווי לעומת הפרסום בעבר 

 

מדוע שיווק דיגיטלי ממוקד כל כך חיוני? כיוון שהוא חוסך זמן, כסף ומאמץ. בעבר שלחו לדוגמה עלוני פרסום לכל מי שנמצא בשכונה על שירות לחתולים, אך מסתבר שבשכונה זו רוב הציבור אימץ כלבים ולכן כל הטרחה הייתה לשווא.

עם שיווק ממוקד בעידן החדש, עסקים מבטיחים שתקציב השיווק שלהם מנוצל היטב על ידי פנייה לאנשים שבאמת יתעניינו במוצרים או בשירותים שלהם. זה כמו להיות במקום הנכון, בזמן הנכון, עם המסר הנכון. 

בעולם שבו אנו מוצפים במידע, שיווק דיגיטלי ממוקד עוזר בכך שהוא מציג לנו מוצרים או שירותים שאנו עשויים להזדקק או לאהוב באמת. זוהי אופציה מעולה הן לבעלי העסקים והן לבעלי הלקוחות ולכן יש הצלחה כה גדולה לאתרי האיקומורס.